گزارش مالی سود و درآمد سه‌ماهه مایکروسافت اظهار شد_رنگو

گزارش مالی سود و درآمد سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

سهام مایکروسافت بعد از انتشار کردن نتایج مالی سه ماهه سوم مالی آن که مشخص می کند، غول ردموندی از نظر سود و درآمد قسمت‌های خود کارکرد بهتری نسبت به انتظارات تحلیلگران داشته است، تا ۵ درصد افزایش یافت.

کارکرد مالی مایکروسافت در برابر انتظارات وال‌استریت به شرح زیر است:

  • سود به ازای هر سهم: ۲.۹۴ دلار در روبه رو ۲.۸۲ دلار مورد انتظار
  • درآمد: ۶۱.۸۶ میلیارد دلار در روبه رو ۶۰.۸۰ میلیارد دلار مورد انتظار

درآمد سه ماهه مایکروسافت

مایکروسافت در گزارش خود توضیح می‌دهد که درآمد آن در سه ماهه منتهی به ۳۱ مارس، ۱۷ درصد افزایش یافته است. سود آن که ۲۱.۹۴ میلیارد دلار یا ۲.۹۴ دلار به ازای هر سهم اظهار شده نیز از ۱۸.۳۰ میلیارد دلار یا ۲.۴۵ دلار به ازای هر سهم در دوره شبیه از سال قبل افزایش یافته است.

ادامه مطلب
ویندوز 11 24H2 انگارً به هیچ‌وجه روی کامپیوترهای قدیمی بوت نخواهد شد

«امی هود»، مدیر مالی مایکروسافت برای سه ماهه بعدی انتظار درآمد ۶۴ میلیارد دلاری را دارد که این مقدار نسبت به انتظار ۶۴.۵ میلیارد دلاری تحلیلگران کمتر است.

در طول این سه ماهه، قسمت Intelligent Cloud مایکروسافت که شامل خدمات ابری عمومی Azure، ویندوز سرور، Nuance و GitHub می‌بشود، ۲۶.۷۱ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. درآمد Azure و دیگر سرویس‌های ابری غول فناوری ۳۱ درصد رشد داشته که ۷ درصد آن، به هوش مصنوعی ربط دارد.

ادامه مطلب
سخنان بزرگان در مورد شخصیت که دید جدیدی به شما می‌دهند

«ساتیا نادلا»، مدیر عامل شرکت نیز در کنفرانس تلفنی خود با تحلیلگران او گفت که ابزار تشکیل کد GitHub Copilot مایکروسافت اکنون ۱.۸ میلیون مشترک پولی دارد.

واحد منفعت‌وری و فرآیندهای کسب‌وکار آن که شامل نرم‌افزارهای آفیس، لینکدین و نرم‌افزار مدیریت ربط با مشتری Dynamics می‌بشود نیز ۱۹.۵۷ میلیارد دلار درآمد به وجود اورده است که رشد نزدیک به ۱۲ درصدی آن را مشخص می کند. این چنین این اولین سه ماهه کاملی است که فروش افزونه Copilot آن برای مشترکین تجاری مایکروسافت ۳۶۵ لحاظ شده است. Copilot از مدل‌های هوش مصنوعی OpenAI منفعت می‌برد که مایکروسافت تا بحال میلیاردها دلار روی آن اندوخته‌گذاری کرده است.

در نهایت، درآمد مایکروسافت از ویندوز، رایانه‌های شخصی سرفیس، بازی‌های ویدیویی و جستجو نیز تقریباً ۱۸ درصد افزایش یافته و ۱۵.۵۸ میلیارد دلار بوده است. درآمد حاصل از محتوا و سرویس‌های ایکس باکس نیز ۶۲ درصد افزایش یافته است.

ادامه مطلب
امکان تبدیل پلاک منطقه آزاد به ملی فراهم شد؛ واردات خودروهای دست‌دوم از منبع های داخلی

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط