ساعت مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند اختلالات قلبی را پیش از وقوع شناسایی کند_رنگو

ساعت مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند اختلالات قلبی را پیش از وقوع شناسایی کند


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

به حرف های محققان آموزش هوش مصنوعی می‌تواند روی داده‌های ساده ضربان قلب انجام گرفته و بدین ترتیب شایع‌ترین اختلالات ریتم قلب را پیش از وقوع پیش‌بینی کرد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تحقیقات تازه مشخص می کند منفعت گیری از هوش مصنوعی و آموزش آن با منفعت گیری از داده‌هایی از قبیل ضربان قلب امکان جلوگیری از شایع‌ترین اختلالات ریتم قلب از جمله فیبریلاسیون دهلیزی را پیش از وقوع فراهم خواهد کرد. برای این کار می‌توان آن را به طور یک مدل در تلفن همراه قرار داده و داده‌های ساعت هوشمند را به وسیله آن تجزیه و تحلیل کرد. امکان منفعت گیری از آن به گفتن یک سیستم هشدار اولیه نیز وجود دارد.

یکی از شایع‌ترین اختلالات مربوط به ریتم قلب فیبریلاسیون دهلیزی است که قسمت مهمی از مراجعات بیماران به قسمت اورژانس بوده علتافزایش خطر دیگر بیماری‌ها از قبیل سکته مغزی و زبان عقل خواهد شد. این اختلال همان تپش ناهماهنگ حفره‌های فوقانی قلب یا دهلیزها با حفره‌های پایینی یا بطن‌ها است. محققان مرکز زیست پزشکی لوکزامبورگ این دانشگاه طی مطالعه‌ای گفتن کردند می‌توان از یک مدل یادگیری عمیق برای پیش‌بینی این مشکل ۳۰ دقیقه پیش از وقوع منفعت گیری کرد.

ادامه مطلب
باتری لیتیومی محققان هاروارد بعد از ۲ دقیقه شارژ تا دهه‌ها دوام می‌آورد

یقیناً اکنون الکتروکاردیوگرافی یا نوار قلب تنها امکان تشخیص فیبرلاسیون دهلیزی را قبل از وقوع خواهد داشت. به همین علت نمی‌توان آن را یک سیستم هشدار اولیه به شمار آورد. خورخه گونکالوز، از محققان این مطالعه و نویسنده این مقاله در این مورد می گوید: از داده های ضربان قلب برای آموزش یک مدل یادگیری عمیق منفعت گیری شد. این مدل قادر به شناسایی ریتم سیسنوسی و فیبریلاسیون دهلیزی پیش از وقوع بوده و حتی می تواند به محاسبه گمان زمان وقوع آن بپردازد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
محققان در رابطه افزایش سطح دی اکسید کربن در اتمسفر به بیشترین مقدار در ۱۴ میلیون سال قبل هشدار دادند

به حرف های محققان این دستگاه می‌تواند در آینده با پردازش داده‌های مربوط به ساعت هوشمند در تلفن‌ها مورد منفعت گیری قرار بگیرد. در دراز زمان نیز بیماران قادر به کنترل مداوم ریتم قلب خود بوده و با دریافت هشدارهای کافی از طریق داروهای ضد آریتمی خوراکی از اغاز فیبرلاسیون دهلیزی جلوگیری می‌کنند.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط