منفعت گیری از تایرهای زمستانی در تابستان ایده خوبی نیست_رنگو

تایرهای زمستانی

[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

تعداد بسیاری از رانندگان برای جلوگیری از نیاز به معاوضه تایرهای زمستانی خود در تابستان هم از آنها منفعت گیری می‌کنند. کارشناسان شرکت آلمانی ADAC، منفعت گیری از لاستیک‌های زمستانی در دمای تابستان را پیشنهاد نمی‌کنند. آنها اعتقاد دارند این کار امکان پذیر خطر تصادف را به مقدار قابل‌توجهی افزایش دهد.

رانندگی با لاستیک‌های زمستانی در تابستان از نظر قانونی مشکلی ندارد اما این تایرها برای دمای سرد و رانندگی در زمستان طراحی شده‌اند؛ به این علت کارآیی آنها در هوای گرم به طور قابل توجهی کم شدن اشکار می‌کند.

ADAC پیشنهاد می‌کند برای مطمعن از ایمنی و رانندگی راحت، در زمان مناسب به سراغ تایرهای تابستانی بروید. با این حال، برای نگه داری پایداری، افرادی که تا این مدت می‌خواهند با تایرهای زمستانی به رانندگی ادامه دهند، باید این کار را فقط تا اواخر بهار انجام بدهند و نکات زیر را در نظر بگیرند:

اجتناب از دمای بالا با جایگزینی تایرهای زمستانی

منفعت گیری از لاستیک‌های زمستانی تا اواخر بهار مشکل خاصی تشکیل نمی‌کند، دما تا این مدت مداوم بالا نیست اما اواسط تابستان، تایرهای زمستانی به‌علت دمای بالای آسفالت خطراتی برای ایمنی سرنشینان تشکیل می‌کنند. به‌طور خاص، لاستیک‌های زمستانی با عمق آج تقریباً کامل (بیشتر از ۴ تا ۵ میلی‌متر) نباید تحت هیچ شرایطی در تابستان منفعت گیری شوند، بلکه باید برای زمستان بعدی ذخیره شوند. به حرف های ADAC، تایرهایی با عمق آج افت‌یافته امکان پذیر معایب کمتری داشته باشند اما عمق آج نباید کمتر از ۳ میلی‌متر باشد وگرنه گمان سرخوردن ماشین در مناطق خیس را افزایش می‌دهد.

اجتناب از شدت بالا

تایرهای زمستانی زمان رانندگی در شدت‌های بالا یا روی آسفالت داغ خطرناک‌اند. شدت بالا می‌تواند علتگرم شدن بیشتر از حد تایر و کم شدن شدید کارکرد آن بشود.

منفعت گیری از لاستیک‌های زمستانی در تابستان، به‌اختصاصی وقتی که ماشین کامل پر باشد، زیاد خطرناک است. دمای بالا و بار سنگین تبدیل افزایش دمای لاستیک و افت چسبندگی آن می‌بشود.

ADAC سه مدل گوناگون تایر زمستانی با عمق آج‌های متفاوت را در شرایط تابستان آزمایش سپس آنها را با تایرهای تابستانی قیاس کرد. نتایج دلواپس‌کننده می بود: در جاده‌های خشک، مسافت ترمز از شدت ۱۰۰ کیلومتربرساعت با لاستیک‌های زمستانی به‌طور قابل توجهی زیاد تر می بود. خودروی با تایرهای تابستانی قبل از برخورد با مانع متوقف شد، درحالی‌که ماشین با لاستیک‌های زمستانی زمان برخورد با مانع تا این مدت با شدت نزدیک به ۳۷ کیلومتربرساعت حرکت می‌کرد.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی

[ad_2]

پست های مرتبط