کشف ساختارهای ناشناخته دلنشین توسط تلسکوپ جیمز وب

تکنا


تلسکوپ فضایی جیمز وب اخیراً تصاویری را مربوط به برخی ساختارهای ناشناخته در کهکشان راه شیری انتشار کرده است که سوزنی شکل بوده و علتتحیر محققان شده است.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تصاویر ارسالی تازه توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب تصاویر دیدنی از کهکشان راه شیری است که اخیراً توسط ناسا انتشار شد.جزئیات این عکس بیشتر از این دیده نشده و محل آن نیز منطقه نزدیک به هسته کهکشان راه شیری است. به حرف های ناسا در این منطقه ساختارهای تعداد بسیاری وجود دارد که تا بحال ناشناخته مانده و تا این مدت توضیحی برای آنها اراعه نشده است. این ساختارها به طوری شگفت و ناشناخته می باشند که علتتعجب محققان شده‌اند.

مطابق گزارش‌های انتشار شده توسط ناسا عکس تازه جیمز وب نزدیک به ۵۰۰ هزار ستاره چشمک زن را مشخص می کند که در آن خوشه‌ای از پیش ستاره‌ها نیز درون ابرهای تیره متراکم غبار و گاز قرار دارد. پیش ستاره‌ها ستارگان جوانی می باشند که در تاثییر دریافت جرم زیاد تر در طول زمان به ستاره‌های بالغ تبدیل خواهند شد.

ادامه مطلب
پلیمر رسانای انعطاف پذیر به گفتن سلول خورشیدی مورد منفعت گیری قرار گرفت

در این تصاویر ‌سوزن های فیروزه‌ای به شکل پر قرار دارند که به نظر دانشمندان ساختارهای راه اندازی شده از جنس هیدروژن یونیزه می باشند. این ساختارها در تاثییر ستارگان عظیم به وجود می‌آیند و فوتون‌های برانگیخته توسط آنها می‌تواند گاز هیدروژن را در اطراف یونیزه کند. دانشمندان اطلاعات دقیق‌تری از این ساختارهای سوزنی شکل ندازند.

محققان مرکز کهکشان راه شیری را مکانی شلوغ می‌دانند که در آن ابرهای گازی متلاطم و مغناطیسی همراه با ستارگان قرار دارد. این ستارگان نیز در تاثییر بادها، جت‌ها و تشعشعات خود روی گازهای اطراف تاثییر خواهند گذاشت و این منطقه را به یک مکانی پر آشوب تبدیل می‌کنند.

ادامه مطلب
شناسایی یک انفجار رادیویی مربوط به ۸ میلیارد سال پیش



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها