ماهواره‌ تازه اسپیس ایکس برای اراعه اینترنت ماهواره ای در گوشی های عادی پرتاب می‌بشود

تکنا


اسپیس ایکس تصمیم دارد در تاریخ ۲۸ دسامبر اولین دسته از ماهواره های تازه سرویس اینترنتی خود به نام Direct to Cell را در فضا مستقر کند.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تاریخ ۲۹ دسامبر زمان ارسال اولین دسته از ماهواره‌ های تازه اسپیس ایکس خواهد می بود. در این ماموریت قرار است موشک فالکون ۹ تعداد ۲۱ ماهواره را از پایگاه نیروی فضایی وندینگ به فضا ارسال کند.

اسپیس ایکس در توضیح این ماموریت حرف های است: در این پروژه ۶ مورد از اولین ماهواره ها تجهیزبه قابلیت Direct to Cell قرار دارد.‌ با پشتیبانی این ماهواره ها کلیه اپراتورهای تلفن همراه در جهان می توانند به طور یکپارچه امکان دسترسی به وبگردی، پیامک و تماس را به کاربران در همه جا اعم از خشکی و دریا اراعه کنند.

ادامه مطلب
اوپو از هوش مصنوعی AndesGPT رونمایی کرد

در صورتی که این پروژه با پیروزی انجام بشود، تنها ۸ دقیقه بعد از پرتاب موشک فالکون ۹ اولین قسمت آن به زمین بازخواهد گشت و در اقیانوس فرود خواهد آمد. در این زمان تعداد ۲۱ ماهواره تازه اسپیس ایکس از قسمت بالایی این موشک جداشده و در مدار پایین زمین قرار خواهند گرفت.

اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۳ موفق به انجام ۹۰ ماموریت مداری شده که در کنار آن دو پرتاب آزمایشی موشک استارشیپ نیز قرار دارد. زیاد تر پروژه های پرتاب در اسپیس ایکس به قرارگیری ماهواره های این شرکت در فضا تعلق داشته است. شبکه اینترنت استارلینک اکنون شامل ۵۱۰۰ ماهواره در فضا است که در آینده تعداد آنها افزایش خواهد یافت.

ادامه مطلب
مالیات اصناف گوناگون چه مقدار است؟ - نحوه محاسبه مالیات مشاغل



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها