این هوش مصنوعی مولد تازه امکان طراحی آنتی بیوتیک‌های تازه را فراهم می‌کند_رنگو

این هوش مصنوعی مولد جدید امکان طراحی آنتی بیوتیک‌های جدید را فراهم می‌کند


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

محققان دانشگاه مک مستر در کانادا با همکاری محققانی در دانشگاه استنفورد آمریکا مدل هوش مصنوعی مولد جدیدی به نام SyntheMol را طراحی کرده‌اند که می‌تواند آنتی بیوتیک‌های تازه طراحی کند.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان موفق به ابداع یک مدل هوش مصنوعی مولد تازه شدند که می‌تواند به طراحی میلیاردها مولکول آنتی بیوتیک تازه بپردازد. این آنتی بیوتیک‌ها دارای هزینه ساخت زیاد پایینی بوده و امکان تشکیل آنها در آزمایشگاه وجود دارد.

مطابق مقاله‌ای که در این مورد در مجله نیچر انتشار شده است هوش مصنوعی مولد تازه محققان به نام سینتمول می‌تواند ای مقابله با باکتری‌ها آنتی بیوتیک‌های جدیدی طراحی کند با منفعت گیری از این هوش مصنوعی امکان جلوگیری از گسترش اسینتوباکتر بومانی یک باکتری خطرناک و مقاوم به آنتی بیوتیک در جهان وجود دارد.

ادامه مطلب
بلومبرگ گزارشی از رونمایی تراشه‌های سری M3 در رویداد Scary Fast منتشر کرد

اکنون باکتری‌های مقاوم به دارو در جهان رو به گسترش بوده و نیاز به طراحی سریع آنتی بیوتیک‌های تازه است. از طرفی برای تشکیل ترکیبات شیمیایی تازه راه حلهای مدرن با هزینه‌های زیاد زیاد وجود دارد. به همین علت آنتی بیوتیک‌ها را نوعی داروی انحصاری در نظر می‌گیرند. چون به محض تشکیل یک آنتی بیوتیک در آزمایشگاه باکتری‌ها نیز تکامل یافته و در برابر آن مقاومت خواهند داشت.

در اینجا با منفعت گیری از هوش مصنوعی SyntheMol می‌توان روشی سریع و کم هزینه را برای تشکیل مداوم آنتی بیوتیک‌ها ابداع کرد. هوش مصنوعی تازه امکان ترکیب ۱۳۲ هزار قطعه مولکول با ماهیت‌های گوناگون با منفعت گیری از ۱۳ عکس العمل شیمیایی متفاوت را خواهد داشت. به این ترتیب هوش مصنوعی SyntheMol می‌تواند به راحتی و در آزمایشگاه ۳۰ میلیارد ترکیب گوناگون مولکولی را طراحی و تشکیل کند. محققان با منفعت گیری از این هوش مصنوعی می‌توانند یک آنتی بیوتیک برای مقابله با باکتری اسینتوباکتر بومانی بسازند. به حرف های محققان علاه بر ساخت آتی بیوتیک تازه، می توان از این فناوری برای تشکیل داروهای تازه نیز منفعت برد.

ادامه مطلب
شیائومی با ساخت میکس فلیپ به رقابت با زد فلیپ سامسونگ می‌پردازد

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها