باتری لیتیومی محققان هاروارد بعد از ۲ دقیقه شارژ تا دهه‌ها دوام می‌آورد

تکنا


محققان هاروارد نوعی باتری با آنود لیتیوم گسترش داده‌اند که دیگر مشکلات عکس العمل پذیری و انفجار باتری‌های لیتیومی قبل را نخواهد داشت.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حالت کلی باتری‌های لیتیومی دارای پتانسیل زیاد بسیاری برای ذخیره انرژی بوده و با دقت به مقرون به صرفه بودن و قابلیت بازیافت نسبت به باتری‌های سنتی برتری دارند. یک باتری لیتیوم فلزی قادر است در صورت قرارگیری در لپ‌تاپ تنها در چند دقیقه شارژ شده و چرخه‌های شارژ طویل زمان آن نیز مانع از تخریب لپ‌تاپ خواهد شد.

یقیناً این باتری‌ها همیشه دارای مشکل عکس العمل پذیری بوده و آند لیتیوم فلزی امکان پذیر علتانفجار بشود. از این رو در طول دهه‌های قبل محققان برای حل این مشکل کوششهای تعداد بسیاری داشتند. اکنون محققان دانشکده مهندسی و علوم کاربردی دانشگاه هاروارد در مقاله‌ای اظهار کرده‌اند موفق به حل مشکل عکس العمل پذیری عمومی آند لیتیوم فلزی شده‌اند. شین لیدان دانشیار این دانشکده فناوری تازه را همانند یک تراففل شکلاتی خوانده و حرف های است در این فناوری تازه فلز لیتیوم در اطراف ذرات سیلیکون همانند پوسته شکلات سخت در اطراف مغز فندق پیچیده خواهد شد. این محقق به همراه تیم خود در تحقیقات تازه فهمید شد قرار دادن ذرات سیلیکونی در اندازه میکرون در داخل آند علتمی‌بشود تا تاثییر آبکاری افت اشکار کرده و ۸۰ درصد از ظرفیت این باتری ها نیز بعد از ۶۰۰۰ چرخه شارژ نگه داری بشود. اکنون باتری های جاری و راه حل‌های ذخیره‌سازی انرژی مانعی برای حرکت انواع فناوری به سمت جلو شده است.

ادامه مطلب
به زودی توربین‌های بادی به فن‌های بدون پروانه تجهیزخواهد شد



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها