فایروال سوفوس راهکار امنیتی شماره یک جهان، از نگاه کاربران G2

فایروال سوفوس


یکی از سؤالاتی متداول و رایج در مبحث شبکه مخصوصا امنیت شبکه این است که فایروال چیست؟ و دارای چه کاربردهایی می باشد! اصلاً چرا باید از فایروال منفعت گیری بشود؟ انواع آن چیست و نوع سخت افزاری و نرم افزاری آن چه تفاوتی با هم دارد؟ در این نوشته تلاش شده است به همه سوالات مربوط به فایروال جواب داده بشود و این چنین با فایروال سوفوس که یکی از بهترین راهکارهای امنیتی جهان به حساب می اید شما را آشنا نماییم.

فایروال سوفوسفایروال

فایروال (Firewall) یا به فارسی دیوار آتش به نرم‌افزار یا سخت افزاری حرف های می‌بشود که برای محافظت از سیستم‌ها و شبکه‌ها در برابر حملات امنیتی و جلوگیری از ورود و دسترسی‌های غیرمجاز به سیستم و شبکه، منفعت گیری می‌بشود. فایروال با تحلیل ترافیک ورودی و خروجی و به طور اتوماتیک، تصمیم می‌گیرد که کدام ترافیک اجازه عبور به داخل شبکه را دارد و کدام ترافیک باید مسدود بشود.

انواع فایروال

هنگامی سخن بگویید از انواع فایروال می بشود، ذکر این مسئله حائز اهمیت است که فایروال ها را می توان از نظر ساختار، پیکربندی، سطح امنیت و روش استقرار آن‌ها دسته بندی کرد.

سه نوع فایروال بر پایه نحوه استقرار وجود دارد، فایروال سخت افزاری، فایروال نرم افزاری و فایروال مبتنی بر ابر.

ادامه مطلب
آمازون کلینیک‌های پزشکی خود را به هوش مصنوعی تجهیزمی‌کند
آخرین مطالب

هر یک از این راه حلهای استقرار استراتژی‌های متغیری را برای امنیت اراعه می‎‌دهند و انتخاب هر کدام از آن‌ها بسته به نوع شبکه و ابعاد آن متفاوت می‌باشد.

این چنین فایروال‌ها بر پایه کارکرد و لایه OSI به ۵ دسته کلی تقسیم خواهد شد. هر یک از این نوع از فایروال‌ها می تواند به گفتن سخت افزار، نرم افزار یا در فضای ابری مستقر شوند.

انواع فایروال بر پایه روش کار به شرح زیر می‌باشد:

  1. Packet-Filtering Firewalls
  2. Circuit-Level Gateways
  3. Stateful Inspection Firewalls
  4. Proxy Firewalls
  5. Next-Generation Firewalls

فایروال‌های نرم‌افزاری

فایروال‌های نرم‌افزاری مستقیماً بر روی دستگاه میزبان نصب می‌بشود. این نوع فایروال فقط یک دستگاه (نقطه اتصال شبکه، کامپیوتر شخصی، لپتاپ، سرور و غیره) را حفاظت می‌کند، به این علت مدیران باید نسخه‌ای از نرم‌افزار را بر روی هر دستگاهی که می‌خواهند حفاظت کنند، نصب کنند.

ادامه مطلب
خودروهای بی فایده، بودجه صنعت حمل‌ونقل را می‌بلعند!_رنگو

از آنجا که مدیران یک فایروال نرم‌افزاری را بر روی یک دستگاه نصب می‌کنند، این فایروال‌ها به ناچار مقداری از RAM و CPU سیستم را مصرف می‌کنند، که برای برخی موارد منفعت گیری از آن یک مشکل است.

فایروال‌های سخت‌افزاری

فایروال سخت‌افزاری یک دستگاه سخت‌افزاری جداگانه است که ترافیک داخل شونده و خارج شونده از یک شبکه را فیلتر می‌کند. برخلاف فایروال‌های نرم‌افزاری، این دستگاه‌ها به طور جدا گانه منبع های خود را دارند و از CPU یا RAM دستگاه‌های میزبان مصرف نمی‌کنند.

فایروال‌‌های ابری

تعداد بسیاری از شرکت های اراعه‌دهنده خدمات اینترنتی فایروال‌های مبتنی بر ابر نیز اراعه خواهند داد. این خدمات این چنین به گفتن “Firewall-as-Service” شناخته خواهد شد و به گفتن IaaS یا PaaS اجرا خواهد شد.

همانند راهکارهای مبتنی بر سخت‌افزار، فایروال‌های ابری در امنیت محیطی شبمع عالی عمل می‌کنند، اما این چنین می‌توانید این سیستم‌ها را برای هر میزبان به طور جداگانه تنظیم کنید.

راهنمای خرید فایروال

اگر به جستوجو تحکیم امنیت شبکه، حفاظت کامل از داده‌ها و منبع های و این چنین مدیرت کامل شبکه سازمان خود هستید، پیشنهاد می‌بشود نگاهی به فایروال‌های سخت افزاری و قابلیت‌های آنها بیاندازید.

ادامه مطلب
سخن اول و آخر با مواد شیمیایی مرک و سیگما

فایروال‌های سخت‌افزاری علاوه بر تامین امنیت شبکه، قابلیت‌های مدیریتی کارآمدی را در اخیتارتان قرار خواهد داد. برای آشنایی با برخی از قابلیت‌ فایروال‌های سخت افزاری می‌توانید به صفحه آموزش فایروال نگاهی بیاندازید.

از آنجایی که خرید فایروال سخت‌افزاری هزینه‌های قابل توجهی را برای سازمان به همراه دارد، انتخاب یک فایروال مناسب، باید بر پایه نیازها و ابعاد سازمان انجام بشود.

فایروال سوفوس در گزارش‌های زمستان سایتG2، موفق به کسب جایگاه برتر در پنج حوزه فایروال، امنیت نقاط پایانی، EDR،وXDR و خدمات MDR شده است.

G2، یکی از نقل‌ترین بسترهای برسی محصولات فناوری اطلاعات است که در آن، رتبه‌بندی محصولات در حوزه‌های گوناگون بر پایه نظرات جدا گانه و تأییدشده مشتریان صورت می‌پذیرد.

بر مبنای امتیاز تعلق گرفته شده به هر محصول، جایگاه آن محصول در نموداری موسوم به G2 Grid اشکار می‌بشود.

برای مثال، فایروال سوفوس با کسب امتیاز ۴.۶ از ۵، بالاتر از رقبای خود و در قسمت “پیشگامان” (Leaders) نمودار G2 Grid قرار گرفته است.

جایگاه سوفوس

سوفوس، تنها شرکتی است که علاوه بر فایروال، در حوزه‌های امنیت نقاط پایانی، EDR،وXDR و خدمات MDR نیز در قسمت “پیشگامان” نمودار G2 Grid قرار گرفته است.

ادامه مطلب
آموزش خرید سرور مجازی با ارز دیجیتال_رنگو

حملات سایبری، به اختصاصی حملات موثر و تهدیدات پیشرفته و مانا (Advanced Persistent Threat – APT)، روزبه‌روز، پیچیده‌تر شده و شناسایی آنها دشوارتر می‌بشود. مقابله مؤثر با این تهدیدات، نیازمند راهکارهایی است که علاوه بر دارا بودن قابلیت‌ها و فناوری‌های پیشرفته در حوزه‌های حفاظت، شناسایی و پاسخدهی، زنجیره دعوا را نیز بر پایه لاگ‌های جمع‌آوری شده از روی نقاط گوناگون شبکه به عکس بکشند.

تایید محصولات سوفوس از سوی راهبران و متخصصان در همه حوزه‌های امنیت فناوری اطلاعات، نمایانگر جامع بودن محصولات نقل این شرکت پیشرو می‌باشد.

ملزوم به ذکر است محصولات سوفوس، علاوه بر G2، توسط تعداد بسیاری از مؤسسات برسی‌کننده دیگر نیز مورد تحسین قرار گرفته‌اند که برخی از موارد تازه آن به شرح زیر می‌باشد:

  • انتخاب به‌گفتن شرکتی “پیشگام” در سال ۲۰۲۲ در حوزه Gartner Magic Quadrant for Endpoint Protection Platforms برای سیزدهمین سال پیاپی
  • منتخب نظرسنجی Gartner Customers’ Choice for Network Firewalls در سال ۲۰۲۳
  • منتخب نظرسنجی Gartner Customers’ Choice for Managed Detection and Response Services در سال ۲۰۲۳
  • منتخب نظرسنجی Gartner Customers’ Choice for Endpoint Protection Platforms در سال ۲۰۲۲
  • جایگاه اول در برسی Omdia Universe for Comprehensive Extended Detection and Response
  • کسب نتایج درخشان در بازدید MITRE Engenuity ATT&CK Evaluations (Round 5: Turla) در سال ۲۰۲۳
  • کسب جایگاه “بازیگر قوی” (Strong Performer) در نمودار Forrester Wave در حوزه Firewall
  • انتخاب به‌گفتن “بازیگر نقل” (Top Performer) در گزارش MITRE Engenuity ATT&CK Evaluation for Managed Services در سال ۲۰۲۲
ادامه مطلب
نحوه انتخاب گوشی هوشمند بر پایه ویژگی ها

خرید فایروال سخت افزاری

برای انتخاب و خرید فایروال سخت افزاری مناسب شبکه خود، در ابتدا باید نوع ساختار شبکه خود، حجم ترافیک، نیازمندی های امنیتی و کاربردهای شبکه را اشکار نمایید و سپس به قیاس و بازدید فایروال‌های سخت افزاری مناسب بر پایه اطلاعات شبکه بپردازید. بهترین مرجع ها برای قیاس فایروال های سخت افزاری، گزارشات مؤسسات بین‌المللی برسی محصولات است که به روش بی‌طرف به بازدید محصولات و قیاس امکانات آن‌ها می‌پردازد.

در مرحله آخر نیز اشکار کردن یک فروشنده مناسب که بتواند دستگاه سالم، همراه با گارانتی و پشتیانی برا اراعه دهد، مسئله مهم و قابل اهمیتی است.

خرید فایروال

سایت sophosfirewall.ir، نماینده فایروال سوفوس در ایران می‌باشد. این سایت یکی از سایت‌های مرجع و معتبر خرید فایروال‌های سخت افزاری در ایران می‌باشد. که به‌روزترین فایروال‌های سخت افزاری را به همراه گارانتی معاوضه، لایسنس مهم، حمایتو آموزش به مشتریان خود اراعه می‌دهد.

salb-techna



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها