سامسونگ به‌زودی از حافظه‌های GDDR7 فوق سریع خود رونمایی می‌کند

حافظه GDDR7 سامسونگ


سامسونگ تصمیم دارد سریع‌ترین ماژول‌های حافظه خود، یعنی GDDR7 را در ماه آینده میلادی در ISSCC به نمایش بگذارد. این حافظه‌ها حداکثر شدت ۳۷ گیگابیت‌برثانیه، ۵۴ درصد سریع تر از حافظه‌های GDDR6X را اراعه خواهند داد. انتظار می‌رود حافظه‌های سامسونگ با شدت‌های ۳۲ تا ۳۷ گیگابیت‌برثانیه در پردازنده‌های گرافیکی نسل آینده به‌کار بروند.

بر پایه گزارش TechRadar، سامسونگ می‌خواهد حافظه‌های GDDR7 را در کنفرانس بین‌المللی IEEE 2024 سان‌فرانسیسکو رسماً رونمایی کند. این شرکت تصمیم دارد در این کنفرانس یک حافظه GDDR7 DRAM با ظرفیت ۱۶ گیگابیت با شدت ۳۷ گیگابیت‌برثانیه را برای نسل بعدی پردازشگرهای گرافیکی معارفه کند. این حافظه ۵۴ درصد سریع تر از GDDR6X است.

مشخصات حافظه‌های GDDR7 سامسونگ

شدت حافظه‌های تازه سامسونگ ۳۷ گیگابیت‌برثانیه است و نشان‌دهنده افزایش ۵۴ درصدی نسبت به حافظه‌های GDDR6X جاری است که حداکثر شدت ۲۴ گیگابیت‌برثانیه را اراعه خواهند داد. اگرچه سامسونگ تصمیم دارد GDDR6W را با ظرفیت‌های دو برابر و DRAM 64-bit معارفه کند، اما اکنون این شرکت به سمت حافظه‌های نسل بعدی نیز خیز برداشته است. سامسونگ این چنین حافظه GDDR6 خود را با حداکثر شدت ۲۴ گیگابیت‌برثانیه اراعه می‌کند؛ یقیناً تا بحال ناظر شدت ۲۳.۵ گیگابیت‌برثانیه در کارت گرافیک انویدیا RTX 4080 SUPER بوده‌ایم که قرار است در روزهای آینده اراعه بشود.

ادامه مطلب
واتس‌اپ روی قابلیت اشتراک‌گذاری صفحه کار می‌کند؛ با یکدیگر فیلم ببینید و آهنگ گوش کنید

دور از انتظار است که این حافظه‌ها با شدت‌های بسیار برای تشکیل زیاد آماده باشند و به گمان زیادً باید صبر کرد تا نسل بعدی پردازشگرهای گرافیکی و پردازنده‌های هوش مصنوعی به آن‌ها تجهیزبشود. انتظار می‌رود حافظه‌های سامسونگ با شدت‌های ۳۲ تا ۳۷ گیگابیت‌برثانیه در نسل آینده پردازنده‌های گرافیکی به‌کار رود.

حافظه GDDR7 این چنین ۲۰ درصد بازده بالاتری اراعه می‌دهد و باتوجه به این که این حافظه‌ها انرژی بسیاری را بر پردازشگرهای گرافیکی بالارده تحمیل می‌کنند، این چنین رقمی زیاد عالی است. برای مدیریت گرما نیز این حافظه‌ها از استاندارد ترکیب قالب‌گیری اپوکسی (EMC) با هدایت حرارتی بالا منفعت گیری می‌کنند که مقاومت حرارتی را تا ۷۰ درصد افت می‌دهد.

ادامه مطلب
اسنپدراگون 7 نسل 3 کوالکام معارفه شد + مشخصات



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها