مایکروسافت تلاش دارد از انرژی هسته‌ای برای تامین نیروی مورد نیاز هوش مصنوعی استفاده کند

تکنا


مایکروسافت قصد دارد برای تهیه قدرت مورد نیاز پردازشی در هوش مصنوعی از رآکتورهای هسته‌ای کوچک استفاده کند. این رآکتورهای هسته‌ای می‌توانند قدرت پردازشی مورد نیاز هوش مصنوعی را تامین کنند. طبق آگهی استخدامی مایکروسافت، این شرکت به دنبال یک مهندس با تخصص در زمینه فناوری هسته ای است.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، طبق اعلام این شرکت یک تیم فنی برای ارزیابی فرایند استفاده از رآکتورهای ماژولار جمع آوری کرده و به دنبال مدیر تیم فنی است. این رآکتورها قرار است قدرت پردازشی سرورهای ابری و هوش مصنوعی را تامین کنند.

واکنش شکافت هسته ای می تواند انرژی مورد نظر پردازش های هوش مصنوعی را تولید کرده و در این زمینه مورد استفاده قرار بگیرد. سرمایه گذاری این شرکت روی هوش مصنوعی و فناوری های وابسته به آن به شدت افزایش یافته و حتی در جدیدترین بروزرسانی ویندوز ۱۱ نیز از این فناوری به عنوان دستیار هوش مصنوعی کوپایلت استفاده کرده است.

ادامه مطلب
ساخت بازوی سوم برای بدن که با شکم کنترل می‌بشود

مایکروسافت قصد دارد رآکتورهای جدید را از شرکت ترا پاور دریافت کند. زمینه کاری این شرکت نواوری‌های هسته‌ای است و اکنون قصد دارد رآکتورهای ماژولار کوچک نیز برای دیتا سنترها توسعه دهد. اعلام این شرکت هنوز هیچگونه قراردادی با مایکروسافت در این زمینه امضا نشده است.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها