ناسا امکان باز کردن محفظه مواد ارزشمند سیارک بنو را ندارد

تکنا


ناسا پس از دریافت نمونه درون محفظه مربوط به مواد ارزشمند سیارک بk, اعلام کرد اکنون امکان گشودن ایمن این محفظه وجود ندارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا پس از برنامه‌ریزی‌های دقیق توانست کپسول مربوط به تکه‌های سیارک بنو را دریافت کند. دانشمندان معتقدند این سیارک به دلیل قرارگیری در روزهای اولیه منظومه شمسی میتواند سرنخ‌های مهمی را در مورد کیهان پس از تکامل و تبدیل شدن به شکل کنونی ارائه کند.

کپسول حاوی تکه های سیارک توسط فضاپیمای اسیریس رکس ناسا جمع آوری شد. زمانی که این فضاپیما روی سطح بنو فرود آمد توانست با استفاده از بازوهای خود مواد این سنگ فضایی را جمع آوری کند. طبق اعلام تیم فضاپیمای اسریس رکس میزان ماده جمع آوری شده از بنو بیش از تصور دانشمندان بوده است. طبق اعلام تیم مسئول بررسی نمونه‌ها اکنون حدود ۷۰.۳ گرم از مواد این سیارک از کپسول مورد نظر خارج شده است. این در حالی است که مقدار گفته شده تنها به سر نمونه‌گیر جمع آوری شده تعلق داشته و هنوز محفظه اصلی باز نشده است.

ادامه مطلب
اهمیت اهداف مالی؛ روش تعیین و دستیابی به آن‌ها

البته مشکل اصلی مهروموم شدن کامل این محفظه است. به گفته محققان این محفظه با هدف به حداقل رساندن آلودگی زمینی باید در بهترین حالت ممکن باز شده و مورد مطالعه قرار بگیرد. آنها قصد دارند مراحل استخراج مواد درون محفظه را در محیط تمیز و مهروموم شده و با جریان فعال نیتروژن و با کمک دستکش‌های متصل به آن انجام دهند.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها