رکورد احتراق پایدار در موتور راکت چاپ سه بعدی توسط ناسا شکسته شد

تکنا


ناسا توانست بازدهی زیاد بالایی از طریق موتور راکت انفجار چرخشی خود تشکیل کند که در نهایت کاربرد بسیاری در فرود روی ماه و مریخ و انجام مانورهای اعماق فضا خواهد داشت.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا موفق شد در رکورد جدیدی تکنولوژی موتور تازه و انقلابی خود به نام RDRE را در مرکز پرواز فضایی مارشال یک قدم به جلو ببرد. در این مرکز مهندسان موفق به تشکیل این موتور راکت انفجار چرخشی از طریق چاپ سه بعدی شده و آن را برای ۲۵۱ ثانیه با امکان تشکیل نیروی ۲۶۳۱ کیلوگرم روشن نگه دارند.

ناسا تصمیم دارد با تشکیل موتورهای تازه طراحی موتور راکت‌ها را تحول داده و در آن به جای یک محفظه احتراق، از سوخت و اکسیژن در یک موتور و یک شکاف بین دو سیلندر به طور هم محور منفعت گیری کند. این عکس العمل ترکیبی و موج شوک تشکیل شده گرما و سختی زیاد بسیاری را تشکیل خواهد کرد. در صورت پایداری این احتراق موتور انقلابی ساخته شده توسط ناسا می‌تواند بازدهی زیاد بسیاری با نیروی بالا تشکیل کند. به حرف های ناسا تست تازه این احتراق به علت داشتن قوت و زمان مناسب می‌تواند در آینده برای فرود فرودگر یا احتراق در خلأ در ماموریت‌های ماه یا مریخ مورد منفعت گیری قرار بگیرد.

ادامه مطلب
مزرعه استخراج بیت کوین کشف شده در لهستان در زیر یکی از ساختمان های دولتی قرار داشت

یقیناً به حرف های ناسا این تکنولوژی به زمان بسیاری برای منفعت گیری به طور واقعی نیاز خواهد داشت. این چنین آزمایش‌های احتراق باید در مقیاس موتورهای بزرگ تر انجام شده و نیروهای مختلفی را در دسته‌بندی‌های گوناگون در بر بگیرد.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها