جیمز کلیر؛ معارفه بهترین کتاب‌های نویسنده عادت های اتمی

عادت‌های اتمی از کتاب های جیمز کلیر


سالانه کتاب‌های بسیاری در حوزه پیروزی و گسترش فردی انتشار خواهد شد که مخاطبان از برخی از آنها زیاد تر استقبال می‌کنند. جیمز کلیر از نویسنده‌های جوان و موفق این حوزه است که با کتاب عادت‌های اتمی معروف شد. در این مقاله، نگاهی به آثار این نویسنده موفق می‌اندازیم. اگر از جستوجو‌کنندگان نوشته‌های او هستید، این معارفه را از دست ندهید.

زندگی‌نامه

جیمز کلیر نویسنده معروف آمریکایی سال ۱۹۸۶ در هامیلتون ایالات‌ متحده آمریکا متولد شد. او سال ۲۰۰۸ در رشته بیومکانیک از دانشگاه دنیسون فارغ‌التحصیل شد و بعد از آن مطالعه درمورد عادت‌ها، تصمیم‌گیری و بهبود مستمر را اغاز کرد. کلیر در سال ۲۰۱۲ کتابش با گفتن «عادت‌های اتمی» را که حاصل این مطالعات می بود، انتشار کرد، چیزی نگذشت که این تاثییر در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت. او اکنون به‌گفتن مشاور و محقق این حوزه با تیم‌های ورزشی و شرکت‌های گوناگون همکاری می‌کند.

ادامه مطلب
ستاره‌شناسان کوچک‌ترین و کم‌نورترین کهکشان احتمالی تاریخ را کشف کردند_رنگو

۱. عادت های اتمی

در عادت های اتمی جیمز کلیر عادت‌های کوچک و رفتارهای روزمره به‌ظاهر کم‌اهمیت را علت پیروزی‌ها و ناکامی‌های انسان می‌داند. این باور او حاصل سال‌ها پژوهش در حوزه عادت‌ها و رفتارشناسی انسان است. وی در کتاب «عادت‌های اتمی»، هم از نحوه شکل‌گیری عادات و عوامل مؤثر بر آنها می‌گوید و هم راهکارهایی برای تشکیل عادت‌های خوب اراعه می‌کند. این تاثییر تنها شامل تئوری‌ها نیست و برای افرادی که به‌جستوجو راه‌حلی برای تشکیل عادت‌های مثبت‌اند کتابی عملی با تمرین‌های حساب‌شده است. «عادت‌های اتمی» تنها کتاب منتشرشده جیمز کلیر تا بحال است.

وقتی که سرانجام از فلات پتانسیل نهفته عبور می‌کنیم، دیگران آن را پیروزی یک‌شبه می‌نامند. جهان بیرونی به‌جای آنکه کل این روال را ببیند، فقط مهیج‌ترین رخداد را می‌بیند؛ لیکن ما می‌دانیم کاری که از زمان‌ها قبل انجام داده‌ایم، وقتی که به نظر می‌رسید هیچ پیشرفتی نکرده‌ایم، جهت می‌بشود که امروز بتوانیم جهش کنیم.

۲. قوت اغاز ناقص

قدرت شروع ناقص از کتاب های جیمز کلیر

مترجم (نظر کاربران): سید ایوب کوکبی
انتشارات (نظر کاربران): میلکان
تعدا صفحه: ۲۲۳

ادامه مطلب
۸ راهکار برای زمان‌هایی که استرس نمی‌گذارد بخوابیم

این تاثییر شامل جستارهایی از جیمز کلیر درمورد چطور اغاز‌کردن و انجام‌دادن کارهاست. او این جستارها را در وبلاگ شخصی‌اش انتشار می‌کند. در ایران این جستارها در قالب کتاب «قوت اغاز ناقص» ترجمه و چاپ شده‌اند. جیمز کلیر در این کتاب روی سخنش با همه افرادی است که در ابتدای مسیرشان به سراغ زندگی افراد موفق می‌روال تا از آنها الگو بگیرند. او بر این باور است که آنچه از افراد موفق می‌بینیم، لزوما همان کارهایی نیست که در ابتدای راه انجام می‌داده‌اند به همین علت پیشنهاد می‌کند در ابتدای راه سراغ آنها نروید. اگر شما هم در ابتدای مسیرید و حس سردرگمی می‌کنید، مطالعه این کتاب چطور اغاز‌کردن را به شما می‌آموزد.

فکر کنید سال ۱۹۶۷ است. آدری هپبورن در ابتدای مسیر شغلی خود قرار دارد و می‌خواهد بفهمد چطور از زمانش منفعت گیری کند. اگر در فرایند تصمیم‌گیری‌اش از قانون بیست‌هشتاد پیروی کند، جواب کاملا روشن است؛ باید در کمدی عاشقانه‌های بیشتری بازی کند.

۳. ذهنیت برنده

ذهنیت برنده از کتاب های جیمز کلیر

مترجم (نظر کاربران): سبحان خسروجردی
انتشارات (نظر کاربران): میلکان
تعدا صفحه: ۲۱۵

«ذهنیت برنده» یکی دیگر از مجموعه‌جستارهای جیمز کلیر است که در ایران به‌صورت کتاب ترجمه و انتشار شده است. این جستارها شامل راهکارهایی برای رسیدن به اهداف‌اند. اگر اهدافتان را اشکار کرده‌اید اما نمی‌دانید چطور دست‌به‌کار شوید، مطالعه این کتاب را از دست ندهید.

برخی از سرفصل‌های این کتاب عبارت‌اند از:

  • چرا پایبندی به عادت‌های خوب این‌قدر سخت است؟
  • چه وقتی باید با خودتان نامعقول حرکت کنید؟
  • چطور به‌راحتی به اهداف خود برسید؟
  • چطور عادتی بد را ترک و آن را با عادتی خوب جانشین کنید؟
  • چطور باورهای شما می‌توانند به رفتارهایتان صدمه ‌برسانند؟
  • چطور سلامتی و کارایی خود را ناخودآگاه بهبود ببخشیم؟
  • چطور با منفعت گیری از راهبرد ساینفلد اهمال در رسیدن به اهدافتان را متوقف کنید؟
  • چه چیزی واقعا برای رسیدن به پیروزی ملزوم است؟
  • درس‌هایی درمورد پیروزی و تمرین آگاهانه از موتسارت، پیکاسو و کوبی برایانت؛
  • چهار راه منطقی برای یک‌شبه موفق‌شدن؛
  • جنایاتی که ذهنتان علیه شما مرتکب می‌بشود.

بر پایه ازمایش ها من، راه بهتر برای دستیابی به اهدافتان این است که به‌‌جای این که مهلتی تعیین کنید تا بر پایه آن پیش روید و سپس درصورتی ‌که موفق نشدید حس ناکامی‌ کنید، برنامه‌ ‌ای تنظیم و بر پایه آن عمل کنید. این امکان پذیر تحول بزرگی به نظر نرسد، اما تحول بزرگی است. افراد مبتکر و موفق کارهایی را که برایشان مهم است بی‌‌وقفه انجام می‌‌دهند.

شما بگویید

چه کتاب‌هایی در حوزه پیروزی خوانده‌اید؟ تا چه اندازه با نگرش و راه‌حل‌های جیمز کلیر در کتاب‌هایش موافق هستید؟ کدام‌یک از کتاب‌های او را خوانده‌اید؟ نظرات خود درمورد این نویسنده و آثار منتشرشده‌اش را در تکه ارسال دیدگاه برایمان بنویسید.

ادامه مطلب
۱۱ نظر برای اغاز بهتر سال نو_رنگو



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها