تعبیر خواب خیانت؛ چرا خواب خیانت می‌بینیم؟

زنی که به‌خاطر خواب خیانت ناراحت است - تعبیر خواب خیانت


دیدن خیانت در خواب لزوما به‌معنی خیانت در دنیای واقعی نیست. بعضی اوقات نگرانی‌ها، رنجش‌ها و حتی تمایلات طرفین ناخودآگاه در قالب خواب خیانت آشکار خواهد شد. در این مقاله درمورد تعبیر خواب خیانت می‌گوییم. با ما همراه باشید.

تعبیر خواب خیانت زن یا شوهر

خواب‌هایی که می‌بینیم طبق معمول معنی استعاره‌ای دارند و سرنخ‌هایی از ضمیر ناخودآگاه به ضمیر خودآگاهمان می باشند. دیدن خیانت در خواب لزوما نشانه نارضایتی از رابطه جاری، میل به خیانت یا ربط با شخصی دیگر نیستند. فرقی نمی‌کند که به‌جستوجو یافتن تعبیر خواب خیانت زن به شوهر هستید یا برعکس و معنی کل خواب‌های مربوط به خیانت عبارت‌اند از:

  • هراس از رهاشدن؛
  • واقعیتی که باید کشف بشود؛
  • حقیقتی که تلاش می‌کنید آن را نهان یا از آن فرار کنید؛
  • وجود رازی در زندگی خود، خانواده، همکاران یا دوستانتان؛
  • آرزوی چیزی که کمبودش را در زندگی حس می‌کنید همانند صمیمیت.

محققان اعتقاد دارند عوامل محرک خواب خیانت زیاد مهم‌تر از جزئیات خواب‌اند. بابت قضیه‌ای در زندگی‌تان حس عذاب وجدان دارید؟ خطایی از شما سر زده است که تلاش در نهان‌کردنش دارید؟ حرکت مشکوکی از همسرتان دیده‌اید؟ به‌خاطر قضیه خاصی مضطربید؟ هرکدام از این موارد امکان پذیر علتشوند خواب خیانت ببینید.

تعبیر خواب خیانت مادر به پدر

گرچه این خواب به‌اندازه خواب خیانت همسر رایج نیست، امکان پذیر بعضی اوقات افراد در دنیای خواب آن را مشاهده کنند. طبق معمول تعبیر خواب خیانت مادر به مشکلات رابطه پدر و مادر، مشاجره‌های مدام و اختلاف‌نظرات آنها برمی‌گردد.

ادامه مطلب
آیا سخن زدن با خود نشانه مشکلات روانی است؟
آخرین مطالب

رایج‌ترین علل خواب‌های مرتبط با خیانت

گرچه دیدن خیانت در خواب تعبیر مشخصی ندارد، به‌گمان زیاد این خواب به حالت رابطه جاری شما مربوط می‌بشود. طبق معمول خواب‌های مربوط به خیانت دلایل متغیری دارند. در ادامه، ۱۰ علت رایج دیدن خیانت در خواب را می‌گوییم.

۱. بی‌اعتمادی

مطمعن پایه و مبنا رابطه عاطفی است. اگر به هر دلیلی این مطمعن متقابل از بین برود، رابطه دچار مشکل می‌بشود و امکان پذیر هیچ زمان مطمعن ازدست‌رفته برنگردد. بعضی اوقات همین بی‌اعتمادی یا اتفاقات مربوط به قبل و نشانه‌های خیانت فرد روبه رو علتخواهد شد فرد خواب خیانت ببیند.

۲. هراس از رهاشدن

هراس از رها‌شدن یکی از هراس‌های درونی برخی افراد است که بی‌شک به ناخودآگاه آنها نیز نفوذ می‌کند. این هراس طبق معمول ریشه در دوران کودکی افراد دارد و طرحواره رهاشدگی نامیده می‌بشود. اگر در کودکی از فرد سوءاستفاده یا به او بی‌توجهی شده باشد، امکان پذیر با این باور بزرگ بشود که نیازهایش هیچ زمان برآورده نخواهند شد. هراس از رهاشدن امکان پذیر علتبشود فرد حس بی‌کفایتی کند و همین هراس ناخودآگاه او در قالب خواب خیانت آشکار بشود.

ادامه مطلب
ایگو چیست؟ تببین نهاد، خود و فراخود در شخصیت انسان

۳. صمیمیت‌نداشتن

منظور از صمیمیت در رابطه عاطفی ربط نزدیک روحی یا جسمی با شخصی خاص است. تشکیل صمیمیت به زمان نیاز دارد و هر دو طرف در شکل‌گیری آن شریک‌اند. بعضی اوقات وجود برخی مشکلات امکان پذیر علتبشود صمیمیت دونفره از بین برود و همین صمیمت‌نداشتن یکی از علل دیدن خیانت در خواب باشد.

۵. هراس از ناشناخته‌ها

زیاد تر افراد ترجیح خواهند داد روتین خاصی داشته باشند و با برنامه پیش بروند. برنامه‌ریزی و روتین‌داشتن علتایجاد نظم و افت اضطراب درونی افراد می‌بشود. هراس از ناشناخته‌ها و اتفاقات پیش‌بینی‌ناپذیر یکی از موضوعاتی است که علتترسیدن برخی از افراد می‌بشود. این هراس و اضطراب امکان پذیر به خواب فرد هم نفوذ کند و علتخواب‌هایی همانند خیانت بشود.

۶. تغییرات زندگی

زندگی سرشار از تحول و دگرگونی است. گرچه تعداد بسیاری از تغییرات زندگی نتیجه‌ای مثبت دارند، امکان پذیر علتاضطراب فرد شوند و قیمت‌های او را بی‌اعتبار کنند. تحول در هر عرصه‌ای که باشد، روتین زندگی را بر هم می‌زند و همین اختلال در روتین امکان پذیر به‌صورت خواب خیانت خودنمایی کند.

۷. رنجش

دلخوری و رنجش یکی از رایج‌ترین اتفاقاتی است که در رابطه عاشقانه یا ازدواج رخ می‌دهد. یقیناً بعضی اوقات امکان پذیر افراد این دلخوری را اصلا به روی خودشان نیاورند، اما اثراتش به‌مرور زمان آشکار می‌بشود. اگر به‌تازگی به دلایل گوناگون از شریک عاطفی‌تان دلخور شده‌اید، امکان پذیر خواب خیانت، همه‌کردن رابطه یا هر اتفاق ازردهکننده فرد دیگر را ببینید.

ادامه مطلب
انواع قرص های ضد بارداری

۸. حس خیانت

خیانت امکان پذیر در هر مرحله‌ای از رابطه اتفاق بیفتد. افترا‌گویی، زیرپاگذاشتن حدومرزها و برخی رفتارهای خشونت‌آمیز شریک عاطفی شما امکان پذیر شما را به خیانت‌کردن او ظنین کند و همین افکار علتمی‌بشود ردپای خیانت در خواب‌هایتان هم دیده بشود.

۹. خیانت‌کردن دیگران

اتفاقات روزانه زیاد تر از چیزی که فکر کنید بر محتوای خواب‌هایتان تأثیر دارند. زیاد تر اوقات درمورد محتوایی مرتبط با آنچه در تعامل های روزانه می‌شنویم یا می‌خوانیم، خواب می‌بینیم. سخن بگویید‌کردن درمورد خیانت‌کردن دیگران یا فکرکردن به آن هم امکان پذیر بر ناخودآگاهتان تاثییر بگذارد و علتبشود خواب خیانت ببینید.

۱۰. مشکلات رابطه

اگر به‌تازگی با همسرتان مشاجره کرده‌اید، امکان پذیر دچار اضطراب، افسردگی یا بی‌تفاوتی شوید. مشکلات رابطه هر دوی شما را مضطرب می‌کند و امکان پذیر جهت مشکلات خواب و کابوس‌دیدن بشود.

چه وقتی باید درمورد خواب خیانت با همسرمان سخن بگویید کنیم؟

خواب خیانت همسرتان شما را عصبانی یا غمگین کرده و دوست دارید این نوشته را با او در بین بگذارید؟ درست یا غلط‌بودن این کار به روحیات همسرتان بستگی دارد. اگر همسری حمایتکننده دارید که در هر شرایطی به اسایش شما اهمیت می‌دهد، امکان پذیر سخن‌زدن درمورد خوابتان با او سودمند باشد. اما اگر می‌دانید همسرتان به این خواب عکس العمل تدافعی مشخص می کند و احساسات شما را بی‌اعتبار می‌کند، از تعریف‌کردن خوابتان و درمیان‌گذاشتن احساسات‌تان خودداری کنید.

ادامه مطلب
۸ راهکار برای زمان‌هایی که استرس نمی‌گذارد بخوابیم

قبل از جست‌وجوی تعبیر خواب خیانت شوهر به زن و شک‌کردن به همسرتان، وقتی را برای او گفت‌وگویی ساختارمند با مقصد سخن بگویید درمورد احساسات‌تان تعلق دهید. نکاتی که باید درمورد سخن بگویید‌کردن با همسرتان مورد نظر قرار دهید عبارت‌اند از:

  • اول از همه به احساسات‌تان فکر کنید: اشکار کنید که اکنون چه احساسی دارید و کدام حس زیاد تر روی شما تاثییر گذاشته است. حسادت؟ خشمگینی؟ نگرانی؟ بعد از شناسایی احساسات، نوبت به سخن بگویید‌کردن درمورد آنها می‌رسد.
  • در زمان مناسب سخن بگویید کنید: اگر هر دوی شما صبح سپس از بیدارشدن از خواب با عجله برای رفتن به محل کار حاضر می‌شوید، این زمان برای سخن بگویید‌کردن مناسب نیست. سخن بگویید‌کردن درمورد این نوشته را به وقتی موکول کنید که هر دو آرامید و زمان کافی دارید.
  • آرامشتان را نگه داری کنید: خیانت‌کردن همسرتان را در خواب دیده‌اید نه در دنیای واقعی، بعد دلیلی ندارد پرخاشگری کنید و با فریادزدن یا تحقیر همسرتان اوضاع را از این بدتر کنید. با اسایش سخن بگویید کنید.
  • عواقب سخن بگویید‌کردن درمورد این نوشته را در نظر بگیرید: اگر در رابطه با همسرتان مشکلاتی دارید، سخن بگویید‌کردن درمورد خواب خیانت امکان پذیر این مشکلات و درگیری‌ها را تشدید کند. بعد با درنظرگرفتن شرایط عمل کنید.
ادامه مطلب
تعبیر خواب سکس؛ ریشه‌یابی ۱۰ خواب سکسی رایج

سخن پایانی

دیدن خیانت در خواب زیاد ازردهکننده است و علتایجاد احساسات منفی بسیاری از جمله سردرگمی، حس گناه و ناراحتی می‌بشود. بااین‌حال دیدن این خواب‌ها لزوما به این معنی نیست که شما جذب شخص فرد دیگر شده‌اید یا می‌خواهید به شریک زندگی‌تان خیانت کنید. خواب‌ها طبق معمول ماهیت استعاری دارند، به این علت فکرکردن به این که خوابتان چه احساسی در شما تشکیل کرده از کشف معنی خواب زیاد مفیدتر است. به احساسات‌تان بها بدهید و تلاش کنید عوامل محرک این خواب‌ها را رفع کنید.

چه خواب خیانت خودتان را دیده باشید و چه خیانت همسرتان را، تعبیر خواب خیانت شوهر و تعبیر خواب خیانت زن طبق معمول اضطراب و مشکلات مربوط به زندگی زناشویی است. اگر این خواب‌ها را زیاد می‌بینید، تلاش کنید زیاد تر در رابطه‌تان دقیق شوید، مشکلات رابطه را شناسایی کنید و به‌جستوجو راه‌حل آنها باشید.

تابه‌حال خواب خیانت دیده‌اید؟ به‌نظرتان تعبیر خواب خیانت زن به شوهر چیست؟ لطفا نظرات و ازمایش ها ارزشمندتان را با ما و کاربران عزیزمان به اشتراک بگذارید.


فروشگاه چطور - مجموعه صوتی زبان بدن


به پشتیبانی زبان بدن، ناگفته‌ها را بگویید و بشنوید






منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها