قیمت بازار انویدیا به‌لطف هوش مصنوعی از ۲ تریلیون دلار فراتر رفت

ارزش بازار انویدیا به‌لطف هوش مصنوعی از 2 تریلیون دلار فراتر رفت


ماه مارس با افزایش سهام شرکت‌های حوزه فناوری اغاز شد و اکنون سهام تعداد بسیاری از شرکت‌ها به نقطه عطف جدیدی دست یافته است. ازجمله این شرکت‌ها می‌توان به انویدیا اشاره کرد که برای اولین‌بار، قیمت آن بالای رقم ۲ تریلیون دلار بسته شده است.

مطابق گزارش رویترز، بعد از این که شرکت Dell که سرورهای پیشرفته تجهیزبه پردازه‌های انویدیا را می‌فروشد، اخیراً پیش‌بینی خوش‌بینانه‌ای را نسبت به فروش خود اظهار کرده می بود، سهام انویدیا ۴ درصد افزایش یافت. اکنون، سهام این شرکت با قیمت ۷۵۵.۵۰ یورو به ازای هر سهم خرید وفروش می‌بشود.

انویدیا در تعقیب مایکروسافت و اپل

با این شرایط، قیمت بازار انویدیا اکنون ۲.۰۶ تریلیون دلار است. به این علت غول حوزه تراشه‌سازی بعد از مایکروسافت (با قیمت بازار ۳.۰۹ تریلیون دلاری) و اپل (با قیمت بازار ۲.۷۷ تریلیون دلاری) سومین شرکت مورد قیمت وال استریت محسوب می‌بشود.

ادامه مطلب
لینکدین چند بازی سرگرم‌کننده و رقابتی به پلتفرم خود اضافه می‌کند

سهام Dell نیز تا ۳۸ درصد افزایش یافته است تا قیمت این شرکت به بیشترین حد خود برسد. سهام شرکت Super Micro Computer که سرورهای ساخته‌شده با تراشه‌های انویدیا را به فروش می‌رساند نیز ۴.۵ درصد افزایش یافته است.

انویدیا اکنون نزدیک به ۸۰ درصد از بازار تراشه‌های هوش مصنوعی پیشرفته را در اختیار دارد و مشتریان آن شامل OpenAI، خالق ChatGPT، مایکروسافت، متا و آلفابت می‌بشود که در بازار نوظهور هوش مصنوعی در حال رقابت با یکدیگر می باشند.

ادامه مطلب
تاثیر ژنتیک بر شخصیت؛ آیا صفات شخصیتی ارثی هستند؟

سهام این شرکت این چنین اخیراً به پرمعامله‌ترین سهام وال استریت از نظر قیمت تبدیل شده و در این عرصه تسلا را پشت‌سر گذاشته است. اندوخته‌گذاران طی ۳۰ دوره قبل، به‌طور میانگین ۳۶ میلیارد دلار از سهام انوید‌یا را خرید وفروش کرده‌اند، در حالی که این مقدار برای تسلا ۲۱ میلیارد دلار بوده است. در همین رابطه، معامله های انویدیا در روز جمعه به قیمت ۳۸ میلیارد دلار رسیده است.

قیمت سهام انویدیا که سال قبل میلادی بیشتر از سه برابر افزایش یافته می بود، تا بحال در سال ۲۰۲۴، ۶۶ درصد افزایش یافته است. ماه قبل نیز قیمت بازار این شرکت از آمازون و آلفابت پیشی گرفت.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها