بزرگ‌ترین هواپیمای جهان با طول ۱۰۸ متر معارفه شد + ویدیو_رنگو

بزرگ‌ترین هواپیمای جهان با طول ۱۰۸ متر معرفی شد + ویدیو


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

هواپیمای مفهومی Radia Windrunner که طول آن به ۱۰۸ متر می‌رسد، طراحی شده تا محموله‌های زیاد بزرگی را حمل کند که جابه‌جایی آن‌ها به‌صورت زمینی دشوار است. این هواپیما بالاتر از آنتونوف An-225 مایا که در جریان جنگ روسیه و اوکراین تخریب شد، می‌تواند گفتن بزرگ‌ترین هواپیمای جهان را از آن خود کند.

به‌استثنای برخورددهنده هادرونی بزرگ، تقریباً هیچ دستگاه فرد دیگر وجود ندارد که قطعات یک‌تکه آن به بزرگی توربین‌های بادی امروزی باشد. بزرگی پره‌های برخی از این توربین‌ها به بیشتر از ۱۴۰ متر می‌رسد و جابه‌جایی آن‌ها زیاد مشکل است. اما Radia Windrunner می‌خواهد این مشکل را رفع کند.

ویژگی‌های هواپیمای Radia Windrunner

هواپیمای مفهومی Radia با طول بال ۸۰ متری دارای عرضی به اندازه سه‌چهارم یک زمین فوتبال آمریکایی است. ارتفاع آن در بلندترین نقطه به ۲۴ متر می‌رسد، به این علت چندان بزرگ‌تر از یک ایرباس A380 نیست، اما از نوک دماغه تا انتهای دم آن ۱۰۸ متر است و می‌تواند محموله‌هایی با حداکثر طول ۱۰۵ متری و قطر ۷.۳ متری را حمل کند.

ادامه مطلب
سه دانش‌آموز با بازخوانی متون باستانی از طریق هوش مصنوعی برنده 700 هزار دلار شدند

از نظر وزنی هم Radia Windrunner قادر به حمل حداکثر ۷۲,۵۷۵ کیلوگرم بار است. این هواپیما ظرفیت حجم ۸,۲۰۰ متر مکعبی را دارد که هفت برابر زیاد تر از آنتونوف است. به‌علاوه، این پرنده غول‌پیکر می‌تواند تا حداکثر مسافت ۲۰۰۰ کیلومتر را در یک سفر طی کند.

ایده Radia این است که شرکت‌های تولیدکننده و اپراتورهای توربین‌های بادی، در نزدیکی کارخانه‌ها و محل نصب توربین‌ها فرودگاه‌هایی بسازند تا امکان حمل‌ونقل سریع و آسان پره‌های غول‌پیکر از خط تشکیل به محل نصب به‌راحتی با این هواپیما فراهم بشود. ازاین‌رو، Windrunner حتی به‌طوری طراحی شده است که بتواند از روی باند نسبتاً مختصر ۱۸۰۰ متری هم نشست و برخاست داشته باشد.

ادامه مطلب
جزیره خصوصی 32 میلیون دلاری هم‌بنیان‌گذار گوگل را ببینید + عکس

گفتنی است که این هواپیما تا این مدت ساخته نشده، اما Radia باور دارد که می‌تواند ظرف زمان چهار سال آن را تشکیل و آزمایش کند و مجوزهای ملزوم را برای اغاز پروازها بگیرد. این شرکت انگارً تا بحال ۱۰۴ میلیون دلار برای این پروژه جذب اندوخته داشته است.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها