امیدواری محققان ام آی تی در پیروزی واکسن سرطان در فاز نخست آزمایش‌ها

امیدواری محققان ام آی تی در موفقیت واکسن سرطان در فاز نخست آزمایش‌ها


واکسن سرطان ساخته شده توسط محققان ام آی تی توانسته است در فاز نخست آزمایش‌های بالینی زیاد امیدوار کننده ظاهر بشود. این واکسن می‌تواند در آینده امکان درمان سرطان هایی نظیر روده بزرگ، پانکراس و ریه را ممکن سازد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان از سالها پیش تا بحال در تلاش برای ساخت واکسن سرطان می باشند. به نظر می رسد اکنون محققان توانستند به پیروزی هایی در این عرصه دست اشکار کنند. پژوهشگران دانشگاه ام آی تی موفق به ساخت واکسنی شدند که در مرحله های آزمایش بالینی فاز ۱ با پیروزی به نتایج امیدوار کننده ای دست اشکار کرده است.

مطابق گزارشی که در این مورد انتشار شده است یک پژوهشگر به نام درل اروین در تیم تحقیقاتی MIT در سال ۲۰۱۶ موسسه با نام Elicio Therapeutics را تاسیس کرده که در آن کوششهایی برای ساخت و آزمایش واکسن روی انسان‌ها برای مقابله با سرطان انجام می‌گرفت. واکسن جاری با نام  ELI-002درمانی مبتنی بر آلبومین بوده است که پیتیدهای مرتبط با لیپید را در ترکیب با یک جوانت ایمنی انجام داده و دیگر به سلول‌های CAR T نیازی نخواهد می بود.

ادامه مطلب
مایکروسافت نسبت به منفعت گیری از هوش مصنوعی توسط چین و اخلال در انتخابات آمریکا هشدار داد_رنگو

در این موسسه یک کارآزمایی بالینی در سال ۲۰۲۱ اغاز شد در آن سرطان‌های دارای جهش در ژن روی افراد مبتلا به سرطان پانکراس مورد آزمایش قرار گرفت. این نوع سرطان از نوع تهاجمی بوده و گزینه‌های درمانی آن نیز زیاد محدود می باشند. به همین علت مقابله با آن می‌تواند چالش‌های مهمی را به همراه داشته باشد. با این حال پیروزی در آزمایش بالینی انجام گرفته و قرار دادن همزمان هفت نوع ژن که در سرطان پانکراس نقش دارند زیاد امیدوارکننده بوده است. نتایج کارآزمایی بالینی فاز ۱ این تیم در سال ۲۰۲۴ زیاد امیدوار کننده بوده و مطابق آنچه که در مجله نیچر مدیسین انتشار شده است و می‌توان در ساخت واکسن برای درمان این بیماری نیز مورد منفعت گیری قرار بگیرد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
کوچک‌ترین گره مولکولی ساخته شده توسط دانشمندان در گینس ثبت شد



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها