فناوری خنک کننده CoolMax اینفینیکس می‌تواند تا ۱۰ درجه موبایل‌ها را خنک کند

فناوری خنک کننده CoolMax اینفینیکس می‌تواند تا ۱۰ درجه موبایل‌ها را خنک کند


در کنگره جهانی موبایل امسال فناوری خنک کننده CoolMax توسط اینفینیکس رونمایی شد که می‌تواند در تلفنهای گیمینگ تا ۱۰ درجه افت دما را اراعه کند.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فناوری خنک کننده CoolMax که توسط شرکت اینفینیکس اراعه خواهد شد امکان منفعت گیری در تلفنهای گیمینگ را داشته و می‌تواند دما را تا ۱۰ درجه پایین‌تر بیاورد. با دقت به پرقدرت شدن روزانه تلفنهای گیمینگ این کمپانی فناوری خنک کننده جدیدی به نام CoolMax را اراعه خواهد کرد که می‌تواند علتپایدار نگه داشتن کارکرد تلفنهای گیمینگ در بازی‌های سنگین بشود. این چنین این فناوری می‌تواند بهتر از فناوری‌های کولینگ دیگر عمل کرده و دمای گوشی را تا ۱۰ درجه سانتیگراد خنک‌تر کند.

تست این فناوری روی یک گوشی با سخت‌افزار قوی انجام شده و توانسته کارکرد مناسبی از خود نشان دهد. اینفینیکس خبرداد تصمیم دارد در آینده نزدیک از این فناوری در تلفنهای خود منفعت گیری کند. به گمان زیادً تلفنهای این شرکت تا آخر سال جاری میلادی اراعه شده و در صورت منفعت گیری از این فناوری کارکرد مناسبی خواهد داشت. در آینده تعداد بسیاری از تشکیل کنندگان موبایل‌های هوشمند نیز خواست منفعت گیری از این تکنولوژی را خواهند داشت.

ادامه مطلب
دوربین سیم کارت خور ارزان حاضر در بازار

خنک کننده CoolMax با ادغام در یک گوشی گیمینگ می‌تواند نتایج چشمگیری را از خود اراعه کند. در این سیستم یک خنک کننده ترموالکتریک با یک فن وجود دارد که با قرارگیری به طور مستقیم روی پردازنده علتخنک شدن آن خواهد شد. این چنین در این بین جز خمیر حرارتی هیچ چیز فرد دیگر بین آنها وجود ندارد.

در یک گوشی مفهومی نیز خنک کننده CoolMax به طور آزمایشی روی پردازنده دایمنسیتی ۹۳۰۰ مدیاتک تست شد. به این علت توانست پردازنده مورد نظر را که امکان حمایتتوسط یک پلتفرم هوش مصنوعی را دارد به راحتی خنک نگه دارد. در این فناوری برخلاف دیگر تلفنهای گیمینگ که تنها با منفعت گیری از هوا به خنک کنندگی می‌پردازند. در این سیستم ماژولی قرار دارد که علاوه بر گردش هوای ساده علتکاهش دما خواهد شد.

ادامه مطلب
فضاپیمای ژاپنی به طور سر و ته روی سطح ماه فرود آمده است



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها